שעות פעילות 9:00 AM - 7:00 PM
עקבו אחרינו:

צביעה בתנור – צביעה איכותית ועמידה

צביעה בתנור – איכות ללא פשרות

כאשר שומעים את המילה תנור, לרוב חושבים באופן מידי על תנורים שגרתיים שבהם אופים או משתמשים בהם עבור פעולות קולינריות שונות. אולם, חשוב מאוד לדעת כי כיום ישנם תנורים אשר משתמשים בהם לצורך צביעה. צביעה בתנור מהווה דרך פופולארית מאוד לצורך צביעה של מתכות וסוגים שונים של חומרים. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות צביעה בתנור ועל היתרונות של צביעה זאת.

צביעה בתנור- כיצד זה מתבצע?

 צביעה בתנור נקראת גם צביעה אלקטרוסטטית. מדובר על צביעה אשר מבוצעות באמצעות עיקרון יחסית פשוט והוא: צובעים את המשטחים בציפויי צבע שמצד אחד הם דקים ומצד הם חזקים אשר מגיעים בצורה של אבקה או נוזל. הצביעה מתבצעת באמצעות שדה חשמלי, אותו שדה חשמלי מתקבל לאחר שהמוצר אשר צובעים מתחבר להרקה. אוויר דחוס הוא זה שמניע את הצבע דרך הצינורות אל מרסס שמטרתו היא לרסס את הצבע. בקצה של המרסס המדובר מורכבת אלקטרודה אשר מאפשרת לחלקיקי הצבע להיטען באופן חשמלי. בתהליך שכזה החלקיקים של הצבע יהיו ידחפו אל פנים המשטח. לאחר שמשלימים את הצביעה מכניסים את המשטח לתנור חם וכך מתבצעת המסה של אבקת הצבע והיא נדבקת למוצר בצורה איכותית מאוד. ניתן לבצע צביעה בתנור להמון סוגי מתכות, כגון צביעת אלומיניום בתנור, צביעת דלתות פנים בתנור ועוד.

צביעה בתנור

 

 מתי צובעים באמצעות תנור?

צביעה בתנור יכולה להתבצע עבור מגוון רחב מאוד של אובייקטים ומשטחים שונים. ניתן לצבוע את הצביעה המדוברת בתחום הרכב אך היא נפוצה גם בתחומי התעשייה האחרים. באמצעות שיטת צביעה זאת צובעים קונסטרוקציות, רהיטים ועוד. אין ספק כי לצביעה בתנור יש מגוון רחב של יתרונות ועל כן בוחרים בשיטת הצביעה המדוברת עבור תעשייה ולא רק.

מדוע כדאי לצבוע באמצעות תנור?

צביעה בתנור היא בעלת יתרונות רבים ומשמעותיים. ראשית על, היא מציעה איכות גבוהה מיוחד לתוצר הסופי. מעבר לכך, היא מאפשרת לסיים את מלאכת הצביעה בצורה מהירה מאוד ביחס לכל שיטת צביעה אחרת, גם כאשר מדובר על מוצרים גדולים או במוצרים אשר דורשים כמה וכמה גוונים בצביעתם. התנורים מאפשרים פיזור אחיד של הצבע וכך התוצאה תהיה חלקה, מדויקת ואחידה בכל קנה מידה. צביעת מתכות בתנור תבטיח עמידות איכותית לאורך שנים רבות והמוצר ישמור על הגוון שלו בכל תנאי מזג האוויר באשר הם ובכל תנאי סביבה משתנים.

 

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים!
Facebook
WhatsApp
Twitter

תפריט נגישות